هولد (HOLD) ارز دیجیتال چیست؟ آموزش هودل ارز دیجیتال
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • 561

اگر یک فرد مبتدی هستید که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است، احتمالاً هنوز تعداد زیادی اصطلاحات و کلمات در این بازار وجود دارند که برای شما نا آشنا هستند یا حتی اگر اسم آنها را زیاد شنیده باشید، معنی آنها را نمی‌دانید. در این مقاله قصد داریم به ب

اگر یک فرد مبتدی هستید که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است، احتمالاً هنوز تعداد زیادی اصطلاحات و کلمات در این بازار وجود دارند که برای شما نا آشنا هستند یا حتی اگر اسم آنها را زیاد شنیده باشید، معنی آنها را نمی‌دانید. در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از مهم‌ترین اصطلاحات موجود در بازار ارزهای دیجیتال، یعنی هولد یا هودل بپردازیم.

هولد کردن در بازار ارزهای دیجیتال، یک فرآیند کاملاً تخصصی است. اما هنگامی که داستان به وجود آمدن هولد در این بازار را بشنوید، مطمئنیم که هیچگاه از ذهن شما فراموش نخواهد شد. بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سؤالات شما در رابطه با هولد کردن و نحوه هولد ارز دیجیتال پاسخ دهیم.

هولد چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که هولد ارز دیجیتال چیست؟ باید بگوییم در دنیای ارز دیجیتال، اصطلاح هولد و هودل به جای یکدیگر به کار می‌روند. زیرا هر دو در واقع یک معنی را مشخص می‌کنند. کلمه هولد در انگلیسی به معنای نگه داشتن یا حفظ کردن است و در دنیای ارز دیجیتال نیز همین معنی را می‌دهد. در واقع، در دنیای ارز دیجیتال، این اصطلاح برای حفظ و نگهداری بیت کوین و انواع ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. همانطور که می‌دانید، در ارز دیجیتال، بیت کوین گاهی فروخته و گاهی اوقات نگهداری می‌شود. زمانی که شرایط برای فروش بیت کوین مناسب نیست، از اصطلاح هودل یا هولد استفاده می‌شود.

 اما چه شد که کلمه هودل به جای هولد محبوبیت بیشتری پیدا کرد؟ قبل از آن باید بگوییم در گذشته این اصطلاح فقط برای خرید و فروش بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه همه ارزهایی که توسط اشخاص مختلف در این بازار رد و بدل می‌شوند، با این اصطلاح به کار می‌روند.

در دنیای ارز دیجیتال، افراد مبتدی و کسانی که اطلاعات چندانی از این فضا ندارند، ممکن است هنگام تغییرات قیمت فروش در بازار یا مشکلات اقتصادی که به وجود آمده است، به سرعت بیت ‌کوین خود را بفروشند، زیرا نمی‌خواهند ضرر زیادی داشته باشند.

در واقع این روش همیشه کاربردی نیست، بلکه باعث ضرر می‌شود. بنابراین این افراد باید از کسانی که تخصص بیشتری در این باره دارند، مشورت دریافت کنند. کاربران حرفه‌ای در دنیای ارز دیجیتال همواره پیشنهاد می‌کنند که گاهی در زمان نوسانات بازار یا مشکلاتی که از نظر مالی به وجود آمده است، بهترین راه حل، هودل کردن یا نگهداری ارزهاست.

هودل چه زمانی به جای هولد مورد استفاده قرار گرفت؟

یک داستان جالب باعث شد که کلمه هودل امروزه بیشتر از هولد برای نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد. این داستان به زمان سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. در آن زمان یکی از افرادی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کرد و کماکان فعالیت حرفه‌ای داشت، پستی را منتشر کرد.

هدف از انتشار این پست، این بود که افرادی که در حال حاضر در بازار ارز دیجیتال، بیت کوین دارند، به علت نوسانات بازار، ارز خود را نفروشند و آن را نگه دارند. زیرا می‌توانند در زمان آینده سود بسیار زیادی کسب کنند. اما اگر آن را بفروشند، ممکن است با حداقل سود کنار گذاشته شوند.

نکته‌ای که وجود داشت، این بود که برخی می‌گویند این شخص در زمان انتشار پست در حالت مستی بوده است. به همین دلیل یک اشتباه تایپی انجام داده است و به جای کلمه (hold) از (hodl)  استفاده کرده است که بعداً متوجه اشتباه تایپی خود می‌شود. اما آن را اصلاح نمی‌کند و به جای آن توضیحاتی را در پایین پست خود منتشر می‌کند.

البته در آن زمان، بیت کوین‌ها قیمت چندانی نداشتند. قیمت هر بیت کوین شاید به حدود ۱۵ دلار می‌رسید. ولی خیلی زود قیمت بیت کوین در سال‌های بعد رشد کرد. بنابراین این موضوع نشان داد که پیش بینی این شخص درست بوده است. البته ریزش و سقوط بسیار زیادی نیز در این مسیر وجود داشته است. با این حال درصد رشد بیت کوین در ارز دیجیتال به حدی زیاد بوده است که جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمی‌گذارد که این ارز دیجیتال، بهترین ارز در طول تاریخ بوده است.

بهترین زمان برای هولد ارز دیجیتال

یکی از سوالاتی که اکثر افرادی که وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند، می‌پرسند، این است که بهترین زمان برای هولد ارز دیجیتال چه زمانی است؟ در واقع هودل کردن ارز دیجیتال، فرآیندی نیست که بتوان به صورت جداگانه برای همه آنها یک نسخه پیچید. زیرا شما با توجه به نوع رمز ارز باید جستجو و مشورت انجام دهید. سپس برای خرید یا هودل کردن تصمیم گیری کنید. در بازار ارز دیجیتال، افرادی حضور دارند که به عنوان سرمایه‌گذار عمل می‌کنند. یعنی ابتدا بیت کوین یا سایر ارزها را خریداری می‌کنند و آن را برای مدت‌های طولانی هولد می‌کنند. این مدت زمان شاید به چندین ماه یا حدود یک سال نیز برسد.

بهترین ارز دیجیتال برای هولد کردن چیست؟

در دنیای ارز دیجیتال، بینهایت رمز ارز وجود دارد که با دریافت اطلاعات درباره خرید و فروش آنها، می‌‌توان درآمد بسیار زیادی کسب کرد. بدون شک یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد کردن «اتریوم» است. شاید در سال‌های گذشته برای نگهداری و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم، شک و ابهاماتی وجود داشته است. اما طی این سال‌ها، همین میزان ابهامات نیز دیگر وجود ندارد. اتریوم توانسته است طی چند سال اخیر قدرت بسیار زیادی به دست آورد و میزان تبادل و فروش آن بسیار زیاد بوده است.

علاوه بر این، رشد ارز اتریوم چشمگیر و قابل توجه است. حتی در برخی از گزارش‌ها بیان شده که این رشد اتریوم شاید در آینده سبب شود جایگاه آن با بیت کوین عوض شود. در واقع از سال قبل تاکنون، رشد اتریوم از ۱۱ درصد به ۲۰ درصد رسیده است. بنابراین می‌توان گفت که اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای هودل کردن است. حال اینکه شما چگونه باید هولد کردن اتریوم را انجام دهید، به نوسانات بازار و میزان خرید و فروش شما بستگی دارد.

تا جایی که امکان دارد، به شما پیشنهاد می‌شود به هولد کردن ارز دیجیتال اتریوم ادامه دهید. زیرا امکان افزایش قیمت آن در سال‌های آینده بسیار زیاد است.

اگر بخواهیم در مقام دوم نیز یک ارز دیجیتال مثال بزنیم که رشد قابل توجهی طی چند سال گذشته داشته است، می‌توان «دوج کوین» را مثال زد که رشد آن به بالای ۱۵۰۰ درصد رسیده است.

آموزش هولد کردن ارز دیجیتال

اگر با مطالعه این مقاله واقعاً به این نتیجه رسیده‌اید که هودل کردن ارز دیجیتالی که مشغول به تبادل یا خرید و فروش آن هستید، قابل اطمینان‌تر است، باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. شما می توانید این روش را با آموزش ارز دیجیتال به طور کامل بیاموزید. شما با استفاده از هولد کردن، مثل یک سپرده سرمایه ‌گذاری، رمز ارزهای خود را برای مدت بسیار زیادی باید در یک جا نگهداری کنید، بدون اینکه آن را بفروشید یا با شخص دیگری تبادل کنید. مکانی که شما در آن هولد کردن را انجام می‌دهید، علاوه بر این که باید قابل اطمینان باشد، امکان سهولت دسترسی به آن نیز باید وجود داشته باشد.

کیف پول‌های گرم و سرد امروزه بهترین مکان برای نگهداری از رمز ارزها هستند. البته خود فضای ارز دیجیتال، پلتفرم‌هایی را برای نگهداری رمز ارزها قرار داده است، اما طی سال‌های گذشته مشخص شده است که برخی از این فضاها از امنیت کافی برخوردار نیستند.

کیف پول ‌های گرم

کیف پول‌های گرم یکی از مکان‌های مناسب برای هودل کردن رمز ارزها هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کیف پول‌های گرم به شکل مداوم اتصال به اینترنت دارند و این موضوع سبب می‌شود، افرادی که قصد دسترسی به کیف پول افراد دیگر را دارند، به راحتی این کار را انجام دهند و سرمایه شما را از بین ببرند. شما چاره‌ای به جز نگهداری رمز ارزها در کیف پول‌ها نخواهید داشت. اما کیف پول‌های سرد تفاوت چشمگیری با کیف پول‌های گرم دارند که در ادامه بیان می‌کنیم.

کیف پول‌های سرد

در واقع در کیف پول‌های گرم، شما برای هولد کردن رمز ارزها از صرافی‌ها کمک می‌گیرید تا محلی را برای نگهداری ارزهای دیجیتال، ایجاد کنند. اما در کیف پول سرد به گونه‌ای شما خودتان محل نگهداری را ایجاد می‌کنید. این کیف پول‌ها امانت گرفته نمی‌شوند، بلکه همیشه در اختیار خودتان هستند، دسترسی عالی به آنها دارید و امنیت آنها نیز بسیار زیاد است. مثلاً «لجر نانو» یک کیف پول کاملاً مناسب و استاندارد در بازار ارزهای دیجیتال است که حتی توانسته است مجوز نیز دریافت کند. امنیت آن بسیار بالاست و برای افرادی که قصد نگهداری و هولد کردن ارزهای دیجیتال را دارند کاملاً مناسب است.

علاوه بر هودل برای نگهداری رمز ارزها باید چکار کرد؟

با وجود اینکه هودل کردن ارزهای دیجیتال یکی از راه‌های مناسب برای نگهداری و افزایش سرمایه در این فضاست، اما کمپانی‌ها و شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ، همواره سعی می‌کنند فضای دیگری را برای افزایش ارزش رمز ارزها تولید کنند. در واقع شما باید از این اپلیکیشن‌ها یا پلتفرم‌ها در کنار هولد کردن رمز ارزها استفاده کنید.

مثلا (BUIDL) و (SPEDN) دو ابزار کمکی در دنیای ارز دیجیتال هستند که همگام با ترید کردن روزانه می‌‌توان از آنها استفاده کرد. باید بدانیم که دنیای ارز دیجیتال هنوز جای پیشرفت دارد و باید فضاهای بزرگتر و گسترده‌تری برای سهولت نگهداری از رمز ارزها و ترید کردن ایجاد شود.

در این مطلب به طور کامل درباره هولد کردن ارز دیجیتال صحبت شد. در واقع عبارت هودل گاهی اوقات به جای هولد کردن نیز به کار می‌رود. این دو اصطلاح در دنیای ارز دیجیتال یک معنی را می‌دهند و هر دو معنی نگه داشتن رمز ارزهای دیجیتال هستند. در گذشته فقط برای بیت کوین، هولد کردن مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در این فضا اهمیت بسیار زیادی دارد که شما چه زمانی خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید.

اشتراک گذاری :